30.08.2007

Flowers in the window


Det var kaldt å sykle til jobb i dag. Frisk høstkulde rett i fleisen. Våkner til liv. Arbeidsdagen var morsom, takket være min arbeidskollega Mia, så blir det endel latter-anfall. Portørsykkelen er vi blitt veldig glad i. Den er god å ha, når beina er slitne etter all gåinga. Men siden vi bare har èn, kniver vi litt om <>.
Det var endel snåle oppdrag som tikket inn på portcom også i dag... Det er alt fra våte dyner til doppler gele. Det er ikke alt vi gjør, men det er alltids noen som prøver seg.

Vel hjemme i leiligheten på Bjølsen fikk æ skikkelig ånden over meg, og tok til å rydde. Oppå skapet, på soverommet og i hyllene i stua. Håper bare Marianne blir like fornøyd som det jeg er. Er litt sånn når man bor 2 sammen, er ikke alltid man er helt enig i alt. Men det er til å leve med. Jeg elsker henne, så en bok skal ikke stå i veien for det.

Hørte på Gunns Mix cd, og tankene mine dro avsted til Kristiansand for en liten stund. Til de gangene jeg besøkte Gunn i den minste leiligheten av alle jeg har vært i... Det var såvidt man kunne trø på gulvet til tider. Sant må sies, og Gunn har sin sjarm, uansett!
Lurer på hvordan det går med Pippe Blå og den lille hamsteren?

Himmelen er blå. Og jeg skal lage en kopp te. Og kysse min kjære velkommen hjem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Pippe er blitt så flink til å si "skal du legge deg", "kan du flytte deg", "heia" og "er du flink gutt". Han spiser grønnsaker og drikker solo, og han elsker klatretreet sitt overalt på jord. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når det blir jul, siden Pippes tre står i juletrefoten:)
Trygve har fått bukt med allergien sin, han gikk gjennom en liten parasittbehandling og klør minimalt. Han vil ikke ut og løpe når jeg er våken for tiden, så om jeg er for treg i seng, så går han inn og ut av sovehuset sitt for å hinte om at nå er det leggetid for mennesker. Men de er gode gutter begge to.

Og det var ingen problem med å trå på gulvet mitt på lund, det var en fordel å ta lange steg noen ganger, gjerne litt dansesteg til tider, men det var jo som regel en liten sti til tv'n, fiskebollen, vinduet og senga. Så det så:)